В ІТ без програмування: хто такий менеджер проектів
В ІТ не всі фахівці працюють з кодом. Один з них – менеджер проектів. Це людина, яка відповідає за бюджет, терміни і якість продукту перед замовником, вміє про все домовлятися і робити так, щоб команда працювала як годинник.
Анастасія Васильєва, наставник на курсі в Яндекс. Практикумі, розповість детальніше про професії, про компанії, які наймають менеджерів проектів, і навичках, які потрібні для старту в професії.
Головне завдання менеджера проекту ― випустити продукт стем функціоналом ивтесроки, які потрібні замовнику. Наприклад, онлайн-кінотеатр хоче запустити маркетингову активність на честь Нового року– видавати промокод напросмотр одного безкоштовного фільму. Мета– залучити клієнтів, тобто потенційних покупців підписки накино. Банери спромокодом розміщуватимуться наспециальних майданчиках, наприклад винтернете-магазині або на сайті новинного видання. Завдання менеджера проектів ― перетворити цю ідею втехническое завдання, спланувати роботу команди програмістів ипроследить, щоб все було зроблено всрок і з належним якістю.
Чим займається менеджер проектів
Робота над проектом зазвичай складається з декількох етапів.
1. Аналітика, збір вимог. Менеджер спілкується сзаказчиком, збирає вимоги кпродукту. Після складає завдання, тобто описує всю отриману інформацію, структурує, збирає єдиний документ для команди виконавців.
2. Прототипування. Далі дизайнер або менеджер малює прототипи– начерки майбутніх екранів, які допомагають візуалізувати вимоги замовника.
3. Дизайн. Дизайнер бере роботу прототипи итребования, щоб створити повноцінні макети сграфикой, шрифтами иэлементами навігації. Макет відображає, як буде виглядати сторінка сайту або програми и окремі елементи наней.
4. Розробка. Потім макети потрапляють ккоманде розробників: вони роблять так, щоб сторінка відкривалася вбраузере і щоб відвідувач міг зробити тодействие, заради якої прийшов, наприклад отримати промокод.
5. Тестування. Цей етап потрібний, щоб упевнитися, що проект відповідає всім вимогам, які замовник визначив самому початку, що все працює так, як потрібно.
Завдання менеджера– зрозуміти, яку мету переслідує замовник, зафіксувати вимоги, пояснити завдання команді, визначити загальну тривалість проекту иследить його виконанням. Менеджер остаточно здає проект иотвечает зате, щоб замовник був задоволений– ипроцессом, ирезультатом.
Де потрібні менеджери проектів
Компанії, в яких потрібні прожекти (так коротко називають менеджерів проектів), бувають двох видів:
- продуктові, які займаються розробкою власних проектів;
- компанії замовний розробки, коли команда виконавців трудиться над продуктом зовнішнього замовника.
Упродуктових компаніях менеджер основному спілкується ссотрудниками тієї ж компанії. Це означає, що процес переговорів трохи простіше, так як у всіх членів команди схожі цілі. Вкомпаниях розробки на замовлення менеджеру проектів потрібно вибудовувати відносини свнешним замовником.
Укомпаніях власний розробки менеджер-початківець зможе попрацювати спроектами з різних областей: зовнішні замовники можуть бути имелкими підприємцями, ипредставителями великих корпорацій. Втакие команди часто можна влаштуватися, якщо вже є суміжний досвід вкоммуникациях, криза-менеджмент, продажу, маркетингу.
В продуктових командах менеджер глибоко занурюється вспецифику конкретного продукту, розбирається його технічної реалізації внутрішніх процесах. Часто у таких компаніях відкриті стажерские програми.
Які навички потрібні, щоб стати менеджером проектів
Комунікативні иорганизаторские навички– основне, що потрібно прожект-менеджера. Важливо знайти підхід ккоманде розробки икзаказчику ипривести ихкобщим цілям. Крім того, проджекту необхідний системний підхід– вміння аналізувати ситуацію исоставлять логічну послідовність дій, які дозволять досягти результату. Дуже важливо бути організованим– добре планувати исвое час, та час команди.
При цьому набольшинстве управлінських позицій непотрібно знати мови програмування. Непотрібний навіть технічний бекграунд. Так як основне завдання менеджера– вибудовування процесів, тобудет цілком достатньо розвинених управлінських хард исофт-скілів об ипонимания, як влаштована розробка. Звичайно, бувають проекти, де потрібні навички роботи скодом, аналітикою итестированием, новсе подібні вимоги залежать от конкретних вакансій.
Щоб оцінити шанси вновой професії, можна зробити наступне: відкрити будь-сервіс попоиску роботи, знайти цікаві вакансії ивних подивитися, чого чекають роботодавці откандидатов. Варто оцінити неменш 10-20 позицій и виписати повторювані вимоги. Так вийде список из10–15 необхідних навичок, дивлячись на которие, можна зрозуміти, що варто вивчити иподтянуть. Також можна поспілкуватися з досвідченими менеджерами проектів ипоспрашивать ихобособенностях професії.
Багато изэтих вимог будуть перетинатися з вимогами кспециалистам інших сфер. Тому для роботодавця важливіше неИТ-бекграунд, ато, який досвід є учеловека як онего буде використовувати вновой роботі.
Практичний курс, на якому допоможуть струдоустройством
Навчання на вЯндекс. Практикумі займе шість місяців подесять годин на тиждень. Курс орієнтований нарешение реальних робочих завдань– без практики освоїти професію неможливо. Теорія теж є– у вигляді онлайн-підручника сзаданиями назакрепление різних форматах.
Курс фокусується наразработке мобільних івеб-додатків. Вчасно навчання студент проходить повний шлях роботи над проектом– отбрифа дореализации. Студенти навчаються запускати веб – имобильные проекти, складати план робіт, вважати кошторису, перевіряти макети, отримані отдизайнера, тестувати нові функції, які реалізували розробники.
Кожен студент бере участь вдвух завданнях, що виконуються вкоманде іншими студентами. Вміння домовлятися слюдьми ислаженно працювати– одне из ключевих впрофессии. Вкомандах студенти вчаться розподіляти ипланировать завдання, допомагати один одному, обговорювати проблеми инаходить рішення, вирішувати міжособистісні конфлікти.
Ще один формат навчання накурсе– воркшопи, наприклад попереговорам, де студентів навчають навичкам аргументації, роботі со сложними ситуаціями сзаказчиком або всередині колективу. Також студенти обговорюють прожитий досвід ирешают управлінські кейси– розбирають ситуації, які можуть виникати в перший рік роботи.
Підтримка 24/7. Вчасно навчання студентам допомагає команда професіоналів. Куратор відповідає за организационние моменти: нагадує одедлайнах, допомагає стехническими нюансами. Наставник занурює впрактические нюанси професії, проводить воркшопи и вебинари, ділиться лайфхаками, книгами истатьями, які можуть бути корисні новачкам. Ревьюер– незалежний експерт, який невзаимодействует состудентами безпосередньо, нопроверяет ихдомашние завдання, радить, як можна поліпшити роботу. Всі ці люди впрофессии багато років.
Допомога втрудоустройстве. 71,1% випускників Яндекс. Практикуму, хто хотіли змінити професію . Більше половини випускників знаходять роботу протягом трьох місяців після навчання, 16,3%– ще вчасно навчання.
Кожен студент Практикуму може приєднатися кбесплатной програмі працевлаштування. Там студентам допоможуть розробити стратегію пошуку роботи взалежності от предидущего досвіду, скласти резюме исопроводительное лист, а також підготуватися кинтервью и тестовим завдань на разних етапах набору віт-компанії.